Osobitost webu je jako osobitost robota

Září 2022 . Od Roman Bílek
Osobitost webu je jako osobitost robota

Tvorba www stránek na míru, na míru lidem

My v ostravské firmě DigiDay Creative – tvorba webu tvoříme weby. Tyto weby plní pro klienty konkrétní účel – podávají informace, umožňují zákazníkům přes ně objednávat nebo nakupovat, zkrátka poskytují nějakou elektronickou službu. Ale mohou dokázat i něco víc.

Mohou pomoci tomu, aby si návštevníci těchto webů vytvořili k dané firmě vztah.

Pohled na mrakodrapy v New Yorku může člověka omráčit svou velkolepostí. Ale zamilovat si jej můžete jen tehdy, když se v tisícovkách oken odráží rudá záře vycházejícího slunce. Když k technické dokonalosti přidáme něco živého.

Oživte svůj web

Při tvorbě webů jim můžeme tímto dotykem života dodat ono kouzlo vycházejícího slunce. Můžeme změnit vnímání návštěvníka, který rázem přestane mít pocit, že je v interakci s pouhou aplikací, ale že využívá aplikace ke komunikaci se skutečnými lidmi. Místo neosobní transakce, kterou by mohl udělat s kýmkoliv, bude ve vztahu s VÁMI.

Webové stránky, které žijí

Způsobů, kterými můžete zlidštit svůj web, je celá řada. Uveďme si tři z nich.

1. Ruční kresba při tvorbě webu

Síla ruční kresby vynikne na webu firmy, která staví rodinné domy. Každý z nás touží bydlet ve svém. A “ve svém“ neznamená jen v domě, který vlastníme, ale také v domě, který není jako žádný jiný. Pokud stavíte domy a použijete na svém webu ručně malovaný grafický design, bude mít návštěvník naprosto jiný pocit, než ze sebelepší fotografie nebo dokonalého technického nákresu. Úkolem dobrého grafického designu webu je skloubit rukou vytvořené prvky se zbytkem do jednoho autenticky působícího celku.

2. Osobní průvodce webem

Představte si web o potřebách pro chovatele psů. Nabídku granulí, psích hraček a dalších nezbytností, které každý takový web obsahuje. Nic neobvyklého. Návštěvník věnuje pozornost sortimentu a cenám a porovnává jej s odpovídajícími údaji  na jiných webech. A teď přidejte kreativu grafického designéra webu. V záhlaví každé podstránky je štěně a dělá tam přesně to, o čem stránka je. S chutí si pochutnává na psích specialitách, okousává gumovou klobásu nebo aportuje. Každý návštěvník si místo animovaného štěněte představí svého mazlíčka a jeho reakce už neprobíhá na racionální úrovni, nýbrž na emocionální. A o to tvůrcům webové stránky jde.

3. Váš tým

Návštěvníkem webu je člověk. Aby si k prezentovaným výrobkům nebo službám mohl vytvořit vztah, musíte mu ukázat jejich tvůrce. A to nejlépe v situacích, které mají k daným produktům vztah a způsobem, který je pro normálního člověka obvyklý. Místo precizních “fotografií z občanky“ zvolte formát, který odpovídá dané činnosti nebo profesi. Veselé selfíčko nebo jakoby polaroid působí opravdověji, než strojená póza na jednotném pozadí.

I ostravskou firmu DigiDay Creative tvoří lidé. Lidé, jako vy. Přijďte si s námi popovídat o tvorbě webu. Baví nás to. Kontaktujte nás.