Proošli jsme společně fází analýzy, fází návrhu a fází vytváření (implementace, programování) webových stránek. Poté následuje výstupní kontrola a pak je na řadě spuštění naostro. Po spuštění přechází webové stránky do fáze zvané provoz, údržba a rozvoj. V této fázi je čas, aby se investice do webových stránek zhodnotila.
- Odpovědi na dotazy návštěvníků
- Vyřizování objednávek
- Reakce na poptávky
- Psaní novinek, publikování novinek
- Psaní newsletteru, rozesílání newsletteru
- Psaní blogových příspěvků, publikování blogových příspěvků
- Aktualizace kontaktů na webových stránkách
- Aktualizace stránek s produkty a službami
- Provoz webových aplikací
- Rozvoj webových aplikací
- Psaní příspěvků na sociální sítě, publikování příspěvků na sociální sítě
- Reagování na komentáře na sociálních sítích
- Analýza návštěvnost
- Reklama na internetu
Řešení webových stránek většinou poskytuje externí dodavatel. Některé z úloh ve fázi provozu, údržby a rozvoje realizujeme ve spolupráci s externím dodavatelem. Proto je vhodné také stanovit zásady komunikace a spolupráce s externím dodavatelem.
Jako by se zastavil čas
V oblasti webových stránek platí rčení Kdo chvíli stál, ten stojí opodál. Ostrým spuštěním webových stránek práce na nich nekončí.
Když zanedbáváme provoz, údržbu a rozvoj, pak například:
- Informace na webových stránkách bývají zastaralé
- Na webových stránkách se neobjevuje žádný nový obsah
- Na interakci návštěvníků (dotazy, poptávky) s provozovatelem nikdo nereaguje nebo reaguje s velkým zpožděním
Díky takovému zanedbávání postupně klesá důvěryhodnost webových stránek. Jak jsme již uvedli, nižší důvěryhodnost vede k nižší míře konverze. Nižší míra konverze vede k nižší návratnosti investic.
Zanedbávání fáze provozu, údržby a rozvoje je jako bychom si koupili automobil, ale už do něj nečerpali pohonné hmoty. Takový automobil by nám byl k ničemu.
Navracení se do předchozích fází projektu
Každou podstatnější změnu či rozšíření webových stránek ve fázi provozu, údržby a rozvoje realizujeme až poté, co ji nejprve konfrontujeme s poznatky z fáze analýzy a s pokyny z fáze návrhu. Tomu říkáme navracení do předchozích fází projektu.
Když provádíme navracení, je náš projekt webových stránek stále dobře zdokumentovaný, vyhýbáme se nekoncepčním zásahům do webových stránek a udržujeme dobrou míru konzistence a systémovosti celého řešení.
My v DigiDay Creative udržujeme, aktualizujeme a dále rozvíjíme weby snad všech našich klientů. Drobné i rozsáhlejší redesigny, ať už obsahové či grafické, jsou v naší digitální agentuře na dením pořádku. Jsme připraveni pečovat i o váš web a to i když jej nevytvořila naše digitální agentura. Kontaktujte nás.