Součástí grafického designu webu může být fotografie. Internetoví pamětníci pravděpodobně slýchali opačné rady. V dobách, kdy se rychlost připojení počítala v kilobytech za sekundu, znamenala fotografie na webových stránkách test trpělivosti. Fotogalerie buď bylo nutno prohlížet pod lupou, nebo si mezi načítáním jednotlivých snímků odskakovat na cigaretu.
Dnes je situace s připojením naštěstí jiná, takže lze sílu fotografie při tvorbě webu využít naplno. A díky vymoženostem, jako jsou například responzivní webové stránky, které fungují správně na počítačích, chytrých telefonech i tabletech, je efekt ještě větší. Proto je kvalitní fotografie nedílnou součástí současného grafického designu webu.
Parádní fotka zapůsobí více, než odstavec chvalozpěvů
Aby fotografie zafungovala, musí v první řadě mít šmrnc. Pokud chcete postavit svůj web na fotografiích, určitě se vyplatí profesionální fotograf a grafické studio. Pokud není snímek po technické stránce stoprocentní, může místo pozitivní reakce celou prezentaci shodit.
Na pořízení dokonalého snímku je potřeba adekvátní hardware. Tedy nejen hodněpixelový foťák, ale i světla a adekvátní pozadí. A někdo, kdo to všechno dohromady umí používat. Proto i my v DigiDay Creative, pokud tvoříme pro klienty produktové weby, spolupracujeme s profesionálními fotografy.
Ale jen vyfotit nestačí. Fotografie je nutné následně upravit. Sladit barvy s celkovým grafickým designem webu, naformátovat, něco vyretušovat a něco zvýraznit. Tohle je práce našeho ostravského grafického studia.
Využití fotografie na webu třikrát jinak
Když už máte parádní fotky, nechte je působit. Nabízí se několik možností.
Fotografie na pozadí titulní stránky
První z možností je fotografie na pozadí titulní stránky. Precizní fotografií, navíc plnou emocí, můžete získat srdce návštěvníka od prvního momentu. A když ho máte, nic vám nebrání s ním dál pracovat. Pozitivní první dojem můžete protáhnout celým webem.
Velké fotky s výstižným komentářem
Pokud vám to váš obor podnikání dovolí, nebojte se postavit celý grafický design svého webu právě na dokonalých fotografiích. Netroškařte, nenuťte nikoho rozklikávat malé fotky, jděte rovnou do plné velikosti. A nezapomeňte snímky doprovodit výstižným popisem.
Fotokoláže – příběhy v kostce
Dalším nástrojem, jak zaujmout, je fotokoláž. Tedy obrázek, poskládaný z více fotografií. Koláž neboli mřížka se dá využít k představení jednoho tématu, nebo například ke srovnání dvou variant nabídek.
Máte chuť osvěžit design svého webu? Přijďte k nám do Ostravy, naše grafické studio je vám k dispozici. Kromě fotografií se můžeme společně zamyslet i nad vaším logem, vytvořit vám kompletní grafický manuál nebo zpracovat vaši korporátní identitu. To vše a ještě více je náplní DigiDay Creative. Kontaktujte nás.