Správa Facebooku a reklama na Facebooku je jednou z domén DigiDay Creative – tvorba webu. Z Ostravy řešíme pro naše klienty facebookové kampaně do celého světa. Profitujeme, když profitují naši klienti. Proto pečlivě sledujeme všechny změny, které na Facebooku probíhají.
Omezení reklam a článků medií
Letos v lednu k jedné takové změně došlo. Mark Zuckerberg, šef a zakladatel Facebooku oznámil, že z hlavní strany Facebooku zmizí reklama a články médií. Uživatelům se budou více zobrazovat příspěvky jejich facebookových přátel. Mark Zuckerberg to zdůvodnil tím, že si uživatelé stěžovali na čím dál větší komerčnost, která vytlačila do pozadí původní myšlenku Facebooku, kterou je propojování lidí. Uživatelé zajásali, akcionáři Facebooku už méně. Akcie se okamžitě propadly o téměř 5%.
A jak to bude doopravdy? Placená reklama z hlavní stránky Facebooku nezmizí. Omezen bude především neplacený obsah, který šíří vydavatelé zpráv. Zprávy nezmizí sice úplně, ale bude obtížnější se k nim dostat. Uživatel, pokud bude mít chuť listovat zpravodajstvím, bude muset použít záložku Průzkumník příspěvků. A to zcela jistě neudělá každý. Mediální domy se cítí být touto změnou ohroženy.
Podle statistik se velká část lidí, řádově desítky procent, dostává ke zprávám prostřednictvím sdílení na sociálních sítích. Facebook nezavádí změny bez důkladného testování. Již jsou k dispozici data ze Slovenska. Tam byla tato změna provedena v rámci pilotního projektu. A jaké jsou výsledky? Čtenost zpravodajství největších internetových zpravodajských serverů dosti výrazně klesla. A to o desítky procent.
Posílené cílení reklamy
Kde Facebook šlape na brzdu, tam cítí jiní novou příležitost. Kromě u nás stále populárnějšího Twitteru cítí Seznam.cz svou šanci jako agregátor zpravodajství.
Proč tuto změnu Mark Zuckerberg, šéf a zakladatel Facebooku, dělá? Čeho chce dosáhnout? Návrat ke kořenům, tedy k interakci facebookových přátel, povede v konečném důsledku k tomu, že i reklama na Facebooku bude cílenější a tím i pro Facebook výdělečnější.
Cítíte příležitost pro svůj byznys? Cítíte správně. Pojďte si o reklamě na Facebooku popovídat s odborníky z DigiDay Creative – tvorba webu do naší ostravské kanceláře. Marketing na Facebooku pro vás může začít právě dnes. Kontaktujte nás.