Napříč internetem se můžeme setkat s množstvím webů, které by se daly nazvat při nejmenším, jako neprofesionální. Neřídí se základními pravidly, tvůrci, či zájemci nesledují trendy webdesignů.
Na tom není nic špatného, alespoň pro ty z vás, chcete-li se odlišit. Využijte toho a zaujměte publikum.
Ať už se jedná o kroky, které si promyslíte sami a přijdete připravení k digitální firmě, či budete vše promýšlet s tvůrci, je to na vás. Zde, tedy, nejčastější chyby:
Chyba č.1:
Web bez plánu a cíle – prve si promyslete, pro koho stránky tvoříte, o čem si jej přejete informovat a co je cílem, kterého chcete dosáhnout.
Chyba č.2:
Nepřehledná homepage – bezesporu je domovská stránka nejdůležitější. Pokud nejste osobou, která dává na první dojem, myslete na to, že ne každý má stejný přístup. Prvních 10 vteřin je rozhodujících, zda bude návštěvník pokračovat ve čtení. Upoutejte pozornost vizuální stránkou a zajímavým sloganem či mottem. Součástí je přehlednost menu, které by mělo být co nejjednodušší a snadno zorientovatelné.
Chyba č.3:
Tvoříte vizitku společnosti, nikoliv oděv pro klauna – v tomto bodě střídmě, méně znamená více. Ať už zvolíte jakoukoliv barvu, berte ohled na čitelnost textu a zvolte ideálně 2 primární a 2 doplňkové barvy.
Chyba č.4:
Neužitečný a zastaralý obsah – stručný text máte hotový za pár minut, promyslete si však ideálně sjednocenou formu sdělení. Uberte na masovém textu, raději ve zkratce a s doprovodnými obrázky, videi, gify. Jako byste vkládali příspěvek na sociální média.
Chyba č.5:
Ztracený návštěvník – nabízíte služby a přejete si získat poptávky? Napište si o ně, vybídněte návštěvníky k interakci. “Napište nám” a “klikněte zde” nikdy nic nepokazí.
Chyba č.6:
Předimenzovaný web se zbytečným obsahem – hudbě na pozadí stránky se vyhněte, seznam děl z Národní galerie také web zahltí a vyskakující video může býti obtěžující. Zaměřte se na přehlednost, rychlost a funkčnost webu.
Chyba č.7:
Žádné tajnosti – velké premiéry se dočkáte, před ní však web otestujte. Ideálně ať jej otestuje někdo jiný (využijte jeho pohled na věc). Sledujte však, jestli se u nějakého z bodů zastaví na nezvykle dlouhou dobu, či neprovede některou z akcí, které očekáváte.
Je něco konkrétního, například prvky, barvy, které Vám osobně na webech nejvíce vadí?