Při tvorbě nových webových stránek nás to mnohdy táhne k experimentování.
- Co dát menu dolů?
- Nebo ho dáme nalevo, jako za starých časů?
- Někam ho skryju!
Pokud bude web celkově „jiný“, proč ne! Každopádně mysleme zprvu na to, k jakému účelu web vytváříme.
Je-li naší vizitkou, například profilem makléře, portfoliem, webovou prezentací společnosti a nebude zde velké množství informací, experimenty nejsou špatnou volbou.
Pokud se vydáme cestou obsáhlejšího webu, kde prezentujeme nejen společnost, ale i produkty, zkušenosti, tvůrčí tým, případně zahrnujeme eshop a blog, je vhodnější se držet standardu ohledně hlavního menu. Návštěvník tak půjde na jistotu, najde co potřebuje on a zároveň, co potřebujete vy.
Vytvořme si v menu pomyslnou středovou čáru a věnujme se levé a pravé části zvlášť.
Levá (možno nazvat informační strana)
– HOME – ne každý návštěvník má v hlavě uchováno, že proklikem loga společnosti se dostane na domovskou stránku.
– NOVINKY – málo kdo by jej hledal napravo
– O NÁS – nejčastěji 2. či 3. v pořadí
Střed je v podstatě volnou plochou, kam lze umístit SLUŽBY, REFERENCE, PORTFOLIO, atd.
Pravá (interaktivní strana)
– BLOG – pro někoho přežitek, pro někoho nejvhodnější varianta, jak si podpořit SEO
– POPTÁVKA – nejčastější umístění v pravé polovině
– KONTAKT – nejideálnější je samostatné umístění, ne každý by hledal v „o nás“
– ESHOP – buďto se samostatným umístěním, či zcela napravo.
Tak jak jste na tom s vaším webem? Klasika či experiment?