Online marketing se také nazývá e-marketing, digitální marketing či internetový marketing. Řeklo by se, že cílem online marketingu je maximalizovat návštěvnost našich webových stránek. Webové stránky jsou však nástroj k získávání poptávek a/nebo objednávek. Cílem online marketingu je tedy maximalizovat počet poptávek a/nebo objednávek, které dostáváme, a to v operativním, taktickém i strategickém časovém horizontu.
Prvky online marketingu
Mezi prvky online marketingu se řadí:
- marketing na sociálních sítích
- SEO neboli optimalizace pro vyhledávače
- obsahový marketing kde bodujeme pomocí kvalitního obsahu
- PPC reklama neboli kontextová reklama
- branding kde brand znamená obchodní značka
- e-mailový marketing
SEO a PPC reklama dohromady se nazývají marketing v internetových vyhledávačích nebo marketing pomocí internetových vyhledávačů, zkratka SEM, anglicky search engine marketing.
E-mailový marketing
E-mailový marketing spočívá v posílání e-mailů na e-mailové adresy, jejichž majitelé souhlasí s tím, že od nás budou e-maily přijímat. Seznam e-mailových adres, které takto souhlasí, se nazývá databáze odběratelů.
E-mailový marketing může zahrnovat:
- posílání e-mailů o nových informacích popřípadě změně informací na webu databázi odběratelů
- posílání e-mailů o nových či pozměněných produktech a/nebo službách databázi odběratelů
- posílání e-mailů o akcích na podporu prodeje databázi odběratelů
- rozesílání novinek publikovaných webovou aplikací Novinky na databázi odběratelů
- rozesílání příspěvků publikovaných webovou aplikací blog či magazín na databázi odběratelů
- zaslání e-mailu konkrétnímu identifikovanému návštěvníkovi na základě jeho chování na webu; například pokud navštíví stránku s informacemi o produktu, zašleme mu e-mailem produktový leták k danému produktu
Stejně tak, jako mají jednotlivé stránky našeho webu jednotný grafický design, tak i všechny námi odesílané e-maily mají jednotný grafický design. E-maily jsou personalizované, čili obsahují oslovení konkrétního člověka a používají údaje, které máme o daném člověku uloženy v databázi.
V DigiDay Creative – tvorba webu pro vás namixujeme optimální složení jednotlivých prvků online marketingu. Zajistěte si maximalizaci návštěvnosti a zisků, které váš web vytváří. Sloužíme webu! Kontaktujte nás.